Meisterklasse Saxophon mit Gerard McChrystal

Di, 16.01.2018, 13:00‒19:00  Uhr

Gerard McChrystal comes from Derry, N.Ireland. He studied at RNCM, Manchester, Guildhall School, London and Northwestern University.
Gerard has performed in 35 countries. He has performed and recorded with Philip Glass, BBC NOW, Ulster Orchestra, London Musici, guitarist Craig Ogden, The Smith Quartet, & Yan Pascal Tortelier .
Orchestras Gerard has worked with include The Philharmonia, BBC Scottish Symphony Orchestra, BBC Concert Orchestra, National Symphony of Ireland, Stuttgart Staatsorchester and the Orchestra of San Francisco Ballet. Venues include San Francisco Opera House, Baku Opera House & Royal Abert Hall,
He served on the jury of the 6th Adolphe Sax International Competition Dinant, Belgium and was an ambassador for Derry-Londonderry UK City of Culture 2013
In 2015 he formed a new saxophone quartet called Bros. Quartet with Mario Marzi (Italy), Antonio Filipe Belijar (Spain) and Joao Pedro Silva (Portugal). Their CD Pagine featuring music by Salvatore Sciarrino was released by Stradivarius Records in 2016.

Di, 16.01.2018, 13:00‒19:00  Uhr
Veranstaltungsort
Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, Erkersaal Johannesgasse 4a 1010 Wien
Kartenpreise

Aktive Teilnahme nur für Studierende der MUK.

Interessiertes Publikum nach Maßgabe freier Plätze herzlich willkommen.

Gerard McChrystal © Colin C. Brooks